15 Березня, 2025
p_30506.jpg


Підвищення тарифів на залізничні перевезення 

Питання ефективності залізничних перевезень залишається критично важливим для української економіки в умовах війни та значних втрат у транспортній інфраструктурі. Про це йшлося під час експертного обговорення, організованого Українським союзом промисловців і підприємців (УСПП). На зустрічі за участі представників уряду, “Укрзалізниці”, вітчизняних металургійних, аграрних, машинобудівних асоціацій, експертів та аналітиків обговорили стан ринку вантажних перевезень, а також наслідки запланованого підвищення тарифів для промисловості та економіки загалом.

Про це пише ГМК Центр.

“Саме по собі підвищення тарифів без компенсаторних заходів може мати негативний ефект. Важливим є не лише економічне обґрунтування змін, а й адаптація стандартів вантажоперевезень до міжнародних вимог у зв’язку з євроінтеграційними процесами. Також ключовим є пошук фінансових ресурсів, серед яких державно-приватне партнерство та залучення іноземних інвестицій. Відтак, є необхідність чітких стратегій і програм модернізації УЗ”, – зазначив президент УСПП.

Як підкреслив заступник голови асоціації “Українських залізничних вантажовідправників” Олександр Полупан, підвищення тарифів УЗ є однією з причин зростання собівартості промвиробництва і цін на таку продукцію. Наприклад, у 2022 році вони збільшилися на 47%, у 2024-му – на 18%. Чергове підвищення тарифів зумовить скорочення залізничних вантажоперевезень і перехід на автотранспорт, що створить додаткове навантаження на автошляхи.

Директор ДП “Укрпромзовнішекспертиза” Володимир Власюк вважає: бізнес в Україні втратить 10 млрд грн від підвищення тарифів УЗ. Компромісний варіант має передбачати розв’язання проблеми із крос-субсидіюванням пасажирських перевезень, звільненням залізниці від сплати акцизів та частково – плати за землю.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *