
Будівництво євроколії на Закарпатті
Міністр розвитку громад і територій Олексій Кулеба ознайомився з перебігом будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом. За його словами, проєкт переходить у фінальну фазу. Про це повідомила пресслужба міністерства.
“Вже зараз проєкт переходить у фінальну фазу – завершити роботи плануємо до серпня 2025 року”, – сказав міністр.
“Поспілкувались і з робітниками-залізничниками, які безпосередньо виконують роботу, зрозуміли нагальні потреби в механізації цієї роботи”, – додав Кулеба.
Побудувати 22-кілометрову залізницю європейської ширини 1435 мм на ділянці Чоп – Ужгород планують за 50% грантового співфінансування фонду Євросоюзу Connecting Europe Facility (CEF). Загальна вартість проєкту – 1,3 млрд грн.
Станом на 8 квітня:
- завершено прокладання 8 км нової “широкої” колії, укладено 7,6 км колії європейського стандарту (40% робіт),
- підготовлено ще майже 2 км суміщеної колії (100% робіт), виконано всі необхідні земляні роботи,
- тривають роботи з електрифікації “широкої” колії, прокладання кабельних мереж, будівництва інженерної інфраструктури, оновлення пасажирських платформ,
- стартували роботи з облаштування вокзалу в місті Чоп, щоб покращити умови для пасажирів.
Заступник міністра фінансів Олександр Кава прогнозував, що пасажирські поїзди зможуть курсувати євроколією з Ужгорода в Європу вже у 2025 році.
Про те, що євроколію до Ужгорода запустять у графіку руху на 2025–2026 роки, раніше казав заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач за результатами міжурядових консультацій зі Словаччиною.
Фото: Мінрозвитку